DIAGNOZA KLINICZNA DZIECKA Z WYKORZYSTANIEM SKALI INTELIGENCJI D. WECHSLERA WISC – R

TERMIN: 11-12 października
PROWADZĄCY: dr Anna Knobloch-Gala
MIEJSCE: INSTYTUT PSYCHOLOGII UJ ALEJA MICKIEWICZA 3 sala nr 6

UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISÓW NA WYDARZENIE!

Wydarzenie jest już w archiwum, aby informowanym/ną o kolejnych podobnych wydarzeniach proszę o subskrybybcję naszego newslettera.

Email :


Szanujemy Twoją prywatność, z newslettera będziesz mógł/mogła się wypisać w każdej chwili, klikając w link wysyłany na końcu każdego emaila - polityka prywatności.
DIAGNOZA KLINICZNA DZIECKA Z WYKORZYSTANIEM SKALI INTELIGENCJI D. WECHSLERA  WISC – R

dr Anna Knobloch-Gala przewodnicząca Zarządu Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, emerytowany wykładowca Instytutu Psychologii i Instytutu Psychologii Stosowanej Uj, były pracownik Poradni Wychowawczo-Zawodowej, Specjalistycznego Zespołu Matki i Dziecka, Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Upośledzonych Umysłowo, właścicielka Zakładu Szkoleniowo-Terapeutycznego „Diligentia”.

UCZESTNICY: Szkolenie jest przeznaczone dla psychologów znających tę metodę diagnostyczną oraz dla psychologów chcących nauczyć się posługiwania i interpretacji WISC-R.
Zapraszamy też studentów IV i V roku psychologii.

TEMATYKA SZKOLENIA
I. Problemy diagnozy klinicznej dziecka.
1. Rodzaje diagnozy psychologicznej
2. Diagnoza przesiewowa a badanie kliniczne.
3. Diagnoza a prognoza rozwojowa dziecka.

II. Właściwości metrologiczne Skali inteligencji Wechslera.
1. Założenia metodologiczne.
2. Opis podtestów skali.
3. Dewiacyjny IQ Skali Wechslera: interpretacja statystyczna i ewaluacja wyników.
4. Ograniczenia stosowania w diagnostyce klinicznej testu.
5. Możliwości badania dzieci niepełnosprawnych.
6. Interakcje i korelacje z innymi metodami testowymi

III. Ocena i interpretacja skal (ćwiczenia na materiale testowym).
1. Znaczenie pomiaru czasu.
2. Ocenianie testów: Słownik, Wiadomości i Rozumienie.
3. Problemy z aktualizacją niektórych zadań.

IV. Ocena całości wyników, profile, interpretacje kliniczne.
1. Zastosowanie skali WISC-R w badaniu neuropsychologicznym dzieci; ocena tzw. regresu rozwoju, szacowanie wtórnego, chorobowego obniżenia sprawności poznawczej; porównanie z wynikami badania metodami neuropsychologicznymi.
2. Przykłady analizy całościowej badania skalą WISC-R i innymi metodami, zwłaszcza badaniami pamięci.
3. Prezentacja wybranych badań z praktyki psychologicznej

Koszt 350 zł.

CZAS TRWANIA: łącznie 20 godzin warsztatowych, w godzinach: 10.00-18.30 (z przerwą obiadową i przerwami na kawę).
Przewidywana liczna uczestników: 20
UWAGA: w przypadku rezygnacji z kursu po 25 września, nie będą zwracane opłaty za szkolenie.

Prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać na adres: academiapsyche@wp.pl

Pobierz formularz zgłoszenia