SZKOŁA TRENERÓW


Dla kogo?

Projekt adresowany jest do wszystkich osób, które w swojej aktywności mają do czynienia z grupami. Jest on ukierunkowany przede wszystkim na pracę w środowisku biznesowym (trenerzy, doradcy, menadżerowie, moderatorzy, kierownicy projektów) jednakże ze względu na charakter szkoleń rozwija szeroki zakres kompetencji osobistych przydatnych w pracy i prowadzeniu innego rodzaju grup .

Liczebność grupy to 8 – 15 osób.

Kiedy i Gdzie?

Projekt będzie realizowany od października 2014 roku do lipca 2015.

Terminy pierwszych trzech zjazdów zostaną podane z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

Zajęcia odbywają się systemem weekendowym (sobota – niedziela 9.00 – 17.00)

Gdzie? – Trzeba uzupełnić (edycja Kraków i Katowice).

Jak?

Praktycznie, konkretnie, warsztatowo, rozwojowo, narzędziowo i intensywnie…

Całość prowadzona warsztatowo, z ukierunkowaniem na rozwój umiejętności i kluczowych kompetencji z bardzo dużą ilością pracy własnej (prowadzenie ćwiczeń, modułów, prezentacji, własnych szkoleń…).

Pomiędzy kolejnymi zjazdami uczestnicy realizują zadania domowe ugruntowujące wiedzę i umiejętności z konkretnych zakresów pracując indywidualnie lub w małych grupach.

Program?

Zawiera w sobie połączenie najważniejszych kwestii warunkujących skuteczną pracę i kompleksowe przygotowanie:

  • rozwój kompetencji osobistych trenera – obszar indywidualny,

  • kontrola i zarządzanie procesem grupowym – obszar procesowy,

  • metodologia prowadzenia i przygotowywania szkoleń – obszar metodologiczny,

W obszarze każdego bloku tematycznego mieścić się będzie tło teoretyczne z naciskiem na praktyczne odniesienie, ćwiczenia utrwalające, praktyczne symulacje wykonywane przez uczestników oraz zadania wdrożeniowe.

Dodatkowo uczestnicy w wyniku wspólnej pracy zostaną wyposażenia w merytoryczne materiały, ćwiczenia, case study itp. Pozwalające na samodzielne prowadzenie szkoleń z różnych zakresów tematycznych (w zależności od specyfiki grupy).

Warsztat 1 – Kompetencje osobiste trenera (warsztat komunikacji i autoprezentacji):

  • Narzędzia komunikacji trenera,
  • Narzędzia autoprezentacji,
  • Narzedzia budowania autorytetu i otwierania procesu,
  • Indywidualny styl osobowościowy,
  • Indywidualny styl uczenia się,

Warsztat 2 – Kompetencje osobiste trenera:

  • Komunikacja werbalna i niewerbalna,
  • Pierwsze wrażenie – jak mnie widzą uczestnicy,
  • Indywidualne prezentacje i prowadzenie dyskusji,
  • Mój „wkład” w proces grupowy,
  • Indywidualny styl pracy,

Warsztat 3 – Proces grupowy:

  • Czym jest i jak wpływa na szkolenie?
  • Fazy procesu i rola trenera w poszczególnych fazach,
  • Jak rozpoznawać i wspierać uczenie się w poszczególnych fazach,
  • Praktyczne narzędzia kierowania procesem grupowych,
  • Realizacja celów szkolenia a proces grupowy,

Warsztat 4 – Proces grupowy:

  • Praca z trudnym uczestnikiem,
  • Praca z oporem,
  • Sposoby radzenia sobie z konfliktem na sali szkoleniowej,
  • Kształtowanie poziomu motywacji uczestników,
  • Potrzeby merytoryczne i psychologiczne uczestników,

Warsztat 5 – Metodologia prowadzenia szkoleń

  • Definiowanie celów szkolenia,
  • Narzędzia oddziaływania na poziomy wiedzy, umiejętności i postaw,
  • Cykl Kolba w procesie uczenia się,
  • Konstruowanie modułów szkoleniowych,
  • Dopasowanie narzędzi do etapu procesu grupowego,

Warsztat 6 – Metodologia prowadzenia szkoleń

  • Metody i narzędzia wykorzystywane podczas szkolenia,
  • Konstruowanie warsztatów tematycznych,
  • Sposoby oceny efektywności projektowanego narzędzia,
  • Konstruowanie oferty, programu i scenariusza szkolenia,
  • Zasady konstruowania narzędzi szkoleniowych,

Warsztat 7 – Diagnoza potrzeb i ewaluacja projektów szkoleniowych

  • Narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych,
  • Dopasowywanie narzedzi do zdiagnozowanych potrzeb,
  • Kierowanie procesem zmian,
  • Ewaluacja procesów szkoleniowych na „gorąco” i „zimno”,
  • Potrzeby organizacji i potrzeby uczestników szkolenia,

Warsztat 8 – Indywidualnie stworzony temat w zależności od kompetencji praktycznych uczestników, specyfiki grupy i jej potrzeb.

Warsztat 9 – Autorskie warsztaty uczestników + informacja zwrotna

Warsztat 10 – Autorskie warsztaty uczestników + informacja zwrotna

Co dostajesz?

  • 202 godziny rzetelnej i praktycznej pracy,
  • Certyfikat ukończenia szkolenia,
  • Materiały szkoleniowe,
  • Możliwość superwizji pracy własnej
  • Sprawdzone know – how,
  • Regularną informację zwrotną,
  • Wsparcie w przygotowywaniu własnych tematów szkoleniowych,
  • Współtworzoną bazę narzędzi, technik, testów i ćwiczeń szkoleniowych ( 6 gotowych scenariuszy szkoleń),
  • Plastyczny system kształcenia dopasowany do potrzeb i specyfiki grupy,

Koszt?

500 zł za zjazd. 5000 zł za cały kurs.

Prowadzący:

Zbigniew Heryng

Paweł Strycharczyk – trener, coach i psychoterapeuta. Wieloletni trener biznesu i doradca z zakresu zarządzania. Realizuje projekty wsparcia dla biznesu, oraz programy szkoleń dla trenerów biznesu.