TEMATYKA SZKOLENIA:
- Rozpoznanie różnicowe – rozstrzygnięcie hipotez o przyczynach zmian
(czynność prowadzona w celu określenia stanu zdrowia i czynników warunkujących ten stan) - Diagnoza – traktowana jako proces diagnostyczny i jako wynik tego procesu (powiązanie z podejściem do diagnozy neuropsychologicznej)
- Obraz kliniczny zaburzeń– zaburzenia czynnościowe czy wynikające z dysfunkcji OUN?
- Diagnoza nozologiczna – jako etap wstępny – i konieczny – rozpoznania różnicowego
- Rola układu limbicznego w regulacji procesów emocjonalnych i wynikające z tego implikacje diagnostyczne
- Okolice przedczołowe – jako struktury warunkujące mechanizmy aktywacji człowieka
- Zaburzenia mechanizmów aktywacji – konsekwencje kliniczne
- Diagnoza różnicowa – jako czynnik zbliżający do etiologii zaburzeń
- Etiologia zaburzeń – obraz kliniczny – diagnoza różnicowa
- Badanie neuropsychologiczne jako ważny składnik diagnozy różnicowej
Dr nauk przyr. Ewa Fersten – specjalista II st. z zakresu psychologii klinicznej – neuropsychologii.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy klinicznej, początkowo w Klinice Neurochirurgii Instytutu Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej PAN, od kilku lat w Klinice Nowotworów Układu Nerwowego Instytutu-Centrum Onkologii; współpracuje także z Wojskowym Instytutem Medycyny Lotniczej.
Głównym obszarem jej zainteresowań pozostaje diagnostyka procesów poznawczych, wykonawczych oraz regulacji emocjonalnej pacjentów z różnymi patologiami w obrębie mózgowia – guzy nowotworowe, zaburzenia krążenia mózgowego, poszerzenie układu komorowego (wodogłowie), urazy czaszkowo-mózgowe. Ważną częścią pracy klinicznej i badawczej pozostaje poszukiwanie dodatkowych wskaźników kwalifikacji pacjentów z poszerzonym układem komorowym do założenia układu drenującego, symptomatologia zaburzeń osobowości, która może być pierwszym zwiastunem patologii układu nerwowego, diagnoza różnicowa zaburzeń o charakterze psychiatrycznym i neuropsychologicznym; od kilku lat także zagadnienie wpływu różnych metod neuroobrazowania na drogę dojścia i doszczętność zabiegów resekcyjnych przeprowadzanych z powodu guzów mózgu położonych w okolicach elokwentnych mózgu oraz rola śródoperacyjnego monitorowania funkcji poznawczych na jakość życia pacjentów po tego typu zabiegach.
Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne z neuropsychologii dla studentów uczelni wyższych, wykłady dla słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu diagnozy psychologicznej w SWPS oraz szkolenia specjalizacyjne dla psychologów klinicznych z zakresu neuropsychologii. Jest autorką wielu publikacji w prasie naukowej oraz doniesień na zjazdach i sympozjach naukowych krajowych i zagranicznych.
UCZESTNICY: Szkolenie jest przeznaczone dla psychologów. Zapraszamy też studentów IV i V roku psychologii.
KOSZT: 390 zł – do dnia 02.10.2015r.
420 zł – po dniu 02.10.2015r.
CZAS TRWANIA: łącznie 17 godzin warsztatowych, w godzinach: 10.00-19.00 w sobotę i 9.00-15.00 w niedzielę (z przerwą obiadową i przerwami na kawę).
Przewidywana liczna uczestników: 20
UWAGA: w przypadku rezygnacji ze szkolenia po 02 października, nie będą zwracane opłaty za szkolenie.
Prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać na adres: academiapsyche@wp.pl
Pobierz formularz zgłoszenia